Jolene-top uit LMV & Weggevertje!

De afgelopen week ging het (gelukkig) al heel wat beter met mijn rug. Ik ging enkele keren naar de chiropractor, hetgeen ik collega-ruglijders ten stelligste kan aanbevelen. Dit was voor mij een ware revelatie. Wat die man kan met zijn handen, daar heb ik diep respect voor!

Daarbuiten nam ik het doktersadvies van "veel te bewegen" in acht. Ik haalde mijn fiets van stal, bracht zoonlief elke ochtend fietsgewijs naar school, fietste enkele keren naar de stad voor een bib- of winkelbezoek en bracht deze morgen de jongste zoon zelfs naar de crèche met de fiets (die ligt hier toch zo'n 20 minuten fietsen vandaan, en ik kan u garanderen dat het hier niet plat is, NIET PLAT, zeg ik u!).

Maar goed, we dwalen af.

Er werd dus - heel rustig - een (misschien wel laatste?) zomershirt genaaid, deze keer nog eens eentje voor mezelf. Wie het internet en fb een beetje in het oog houdt, zal al wel gemerkt hebben dat dit een vrij populair modelletje aan het worden is: de Jolene-top uit de zomereditie van La Maison Victor.
Zondag tekende ik het patroon over en knipte ik de delen uit de stof, woensdag zette ik het t-shirt in elkaar tijdens het voormiddagdutje van de jongste zoon.

Dat ging allemaal vlotjes, en uiteraard deed ik hier en daar lekker mijn eigen zin...

Normaal was de onderste band met boordstof te doen, maar ik vind het mooier als alles een beetje uniform is (en had ook gewoon voldoende stof), dus daarom knipte ik de onderste boord ook gewoon uit mijn tricotstofje. Omdat tricot minder elastisch is dan boordstof, maakte ik hem wel iets breder (ik dacht 80% van de omtrek van het shirt). Ik verlengde het patroon ook voor alle zekerheid met 5 cm, want ik las ergens in het boekje dat de patronen gemaakt zijn voor lichaamslengte 1m68, en ik ben 1m73 groot.


Stof: Stoffenmarkt Maastricht
Patroon: LMV, zomer 2014, "Jolene"

De mouwen zoomde ik om met een zigzagsteek wegens geen zin om de tweelingnaald boven te halen en alles opnieuw te bedraden.

Na de eerste pasbeurt merk ik ook nog op dat de boord onderaan eigenlijk ietsje te strak zit. Volgende keer maak ik hem een stuk losser, want ik hou niet zo van strakzittende items rond mijn buik!
Daarnaast vind ik dat het shirt aan de schouders ietwat afzakt. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de mouwen aangeknipt zijn en de halsuitsnijding nogal breed is.

Maar goed, het is heerlijk weer nu en ik kan 'm gelukkig nog dragen!

En dan nu... de aankondiging van mijn eerste weggevertje!

Ik brak enkele weken mijn hoofd over hoe ik dit zou aanpakken, maar kom nu dan toch met iets op de proppen.

Ik wil graag iets maken voor mijn trouwe lezers, dus hieronder volgt de lijst waaruit je iets kan kiezen, dat ik vervolgens zelf ineen ga steken:

Cadeautje 1:
Een A-lijn rokje uit tricot in deze stof (liefst maat S of M - ik wil niemand uitsluiten maar heb geen voorbeeldrok in een grotere maat...)


Cadeautje 2:
Een setje wasbare billendoekjes voor uw allerliefste dreumes




Cadeautje 3:
Een kinderturnzakje zoals onderstaande (vermeld eventueel of het voor een jongen of meisje mag zijn + de naam). De uitwerking ervan kan natuurlijk afwijken van onderstaande voorbeelden (ik heb ook geen cameo, dus niet alles is mogelijk qua opschriften)... Zo houden we het een beetje spannend! :o)



Hoe neem je deel?
Word volger van deze blog, liefst via Bloglovin en/of deel dit bericht op facebook.
Laat tevens hieronder een bericht na waarin je mij vertelt welk cadeautje je graag zou winnen.

Meedoen kan tot zondag 21 september!

Reacties

Querida zei…
Blij te horen dat het alweer wat beter gaat met je rug
Ik lees je blogje aandachtig via Bloglovin' en doe graag mee voor het rokje.
Groetjes
Laura
Unknown zei…
Ik vind je shirt erg mooi geworden! Ik doe graag mee aan je give away! Dan ga ik voor het turnzakje. Die zou erg leuk zijn voor mijn zoontje Olivier! Volger ben ik al. Ik zal vanavond een linkje plaatsen op mijn blog! Groetjes, Lotte
Leuk t-shirt, mss ideetje voor tegen volgend jaar (eerst nog een baby uit de buik ;) ).
Ik wil wel graag zo een setje wasbare billendoekjes :)
Tina zei…
Ik volg je via Bloglovin en wil graag meedoen met de give away.
Ik ga voor het turnzakje voor zoonlief, die is namelijk zot van tractors.
Groetjes
Tina
www.driecreatievebijtjes.blogspot.be
Unknown zei…
Hey, ik doe graag mee voor de billendoekjes! :)
Groetjes,
Maïté
Elike zei…
Ik zou heel graag de billendoekjes willen winnen voor onze nieuwe spruit....
Groetjes Elike
Sheena zei…
Ik waag mijn kans voor de billendoekjes :-)
siHgi zei…
oh leuk!! Ik doe mee voor het rokje aub :-)
en goed van jou, zoveel met de fiets! Voorbereiding op car-free-day ;-)
Tof! ik was nog geen volger maar nu wel, leuk je blog te ontdekken!! Ik ga voor het rugzakje, de naam Floor (meisje) mag erop. Fijn seg!
Lieve zei…
Leuke blog, ik ga je volgen via Bloglovin.
Ik doe graag mee voor de billendoekjes. Al worden die hier gebruikt als snoetenpoetsers.
Anoniem zei…
Ik lees je blog nu voor het eerst en ga hierna je hele blog eens even doorspitten! Ik ben meteen enthousiast. Beterschap met je rug en wat een goed initiatief om meer te gaan bewegen. Ik zit zelf ook net in die fase, maar dan door bekkenproblemen.
Wat een geweldig idee, wasbare billendoekjes! Ik worstel al een tijd met een goed alternatief voor billendoekjes ivm allergieën. We hebben al verschillende dingen geprobeerd, die toch niet ideaal zijn. Mijn kinderen zijn al 6 en 9, dus ze gebruiken het zelf en er mag niet teveel uitdaging in zitten om te kliederen. Daarom wil ik hééélll graag de wasbare billendoekjes van je uitproberen!
Anoniem zei…
Sorry, anoniem. Ik moet duidelijk nog veel leren met computers én met naaien ;-)
Ik ben Moeder Teresa via facebook.

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes