Over een UFO & weggevertje!

Dankzij vriendin K haalde ik enkele dagen geleden een UFO ("unfinished object") terug in de buurt van mijn naaimachine. Na ongeveer anderhalfjaar doelloos rondhangen in onze slaapkamer, bekeek ik samen met haar de mogelijkheden om de jurk die niet paste na het aanzetten van de mouwen, toch draagbaar te maken.



Optie 1, waar extra nepen ingestikt werden en de mouwen eraan mochten blijven, werd na het driegen van de neepjes toch maar afgevoerd. Ik waande me eerder in een dwangbuis dan in een zomerkleedje. Te weinig bewegingsvrijheid vind ik maar niks. Zeker niet als je als lerares vaak je arm moet opheffen om iets op het schoolbord te schrijven!

Het werd dus optie 2, waar ik de mouwen eruit bonjourde en ging voor een afwerking met een contrasterende bies. Contrasterend, omdat ik geen bijhorende kleur had en omdat ik met deze combinatie al een superleuke verjaardagskroon maakte voor Pepijn!


Bovendien moest de bies onzichtbaar zijn aan de goede kant, dus met dat contrasterende oranje vind ik het eigenlijk nog wel een leuk "fashion detail" ;o)

En weet je wat? Het was niet eens veel werk. Ok, met het omzomen erbij misschien 2 uurtjes, valt mee toch? Ik heb er gewoon een zomerkleedje bij! Hoera! Ik verwacht weldra weer zon, zodat ik het kan showen aan de buitenwereld!

Patroon: Burda 7798, geheel aangepast aan mijn maten
Stof: katoentje van op Stoffenspektakel

Netjes met neepjes aan het decolleté

Fashion detail: oranje afwerking aan de armuitsnijdingen

De zoon wou mee poseren (het kleed past beter op
mezelf dan op mijn pop, gelukkig is het niet omgekeerd!)

En dan nu... een weggevertje voor alle lezers die deze post tot het einde lezen.

Aanstaande zondag komt er alweer een cijfertje bij op mijn kilometriek. Omdat ik de eerste verjaardag van mijn blog nogal ongemerkt liet passeren (en de 2de al aardig dichtbij komt!), maak ik van deze gelegenheid gebruik om jullie, trouwe (en nieuwe?) lezers in de bloemetjes te zetten.

Ik ging vanochtend naar de stad en bracht dit gezellige pakketje mee uit de Hema: een hippe masonjar, een notitieboekje met bling-bling konijntjes, snorrenpunaises en leuke servetjes.

Win dit feelgoodpakket!
Wat moet je doen?
  1. Laat een leuke reactie na onder dit bericht
  2. Volg me via Bloglovin'
  3. Like mijn fb-pagina en deel het bericht op mijn facebookpagina
Een extra kans gaat in de pot als je me volgt op Instagram en de foto repost op jouw IG! (Tag me even, dan vind ik het makkelijk terug!)
Deelnemen kan tot maandagavond 3 augustus, middernacht :o)

Reacties

Wauw, goed gelukt toch ... ik heb hier ook heel wat UFO's liggen ... maar ik ontbreek de moed om ze opnieuw onder mijn naaimachine te laten rollen ... p.s. aan de give-away doe ik graag mee, gefeliciteerd met uwe kilometriek! Grtjs, Evelyn
Unknown zei…
Mooi kleedje, laat inderdaad de zon maar snel terug komen! :-)
En voor zo'n leuk pakketje waag ik graag mijn kans! Volgen doe ik al en heb het ook gedeeld op fb
Miss Pixie zei…
Mooi jurkje!

Ik zou graag ook mijn kans wagen voor het pakketje. Volgen deed ik al en zal het direct ook eens delen op FB ;)

Btw, keileuke header bovenaan je blog :)
Ha, die header kwam er na jouw uitlegje op je blog, véél sneller dan met Photoshop :o)
Je deelname is alvast geregistreerd & de dubbele kans op IG ook :)
Sofie zei…
Je kleedje ziet er heel mooi uit! Knap werk, zo te zien!
Ik doe heel graag mee aan je give away, die punaises zien er bère tof uit!
Ik volg je al via bloglovin, heb je net ontdekt op fb met mijn fb pagina ;-)
groetjes Sofie
UFO's zijn ergerlijk... Ik heb vooral geleerd na deze ervaring dat het, als het effe kan, beter is een testversie te maken. Bij een jurk is er vaak een boven- en onderdeel (bij deze helaas niet), en zo maak ik nu eerst het bovendeel in een teststofje. Dan is er alleen energie aan verloren gegaan en geen stof en overlocksel :)
Mamadammeke zei…
Dikke proficiat! Hihi "op mijn kilometriek"
Ik doe heelgraag mee, FB volgen deed ik nog niet, maar dat breng ik dadelijk in orde, en het delen ook :)
Woohoo zei…
Ik zal ook eens op je FB gaan piepen :)
Leuk dat je zo een kleedje toch nog kan vermaken en het (weer) draagbaar wordt!
Anoniem zei…
Mooi zenne! Al ben ik ook benieuwd naar de foto op een echt model ipv pop ;-)
Daar doe ik mijn best voor... mss trek ik ze dit weekend wel aan met het mooie weer!
Mooi! En UFO's vliegen overal volgens mij ;-)
crealiesje zei…
Oh, wat mooi, die jurk volledig op jouw maat

Volgen gaan we vanaf nu doen se, en ik doe heel graag mee voor dat zalige pakketje
An zei…
Oh, wat een leuke UFO en wat een leuk begrip ook! Ik vind het plots al wat minder erg dat er hier zo een paar rondzweven 😉
Het pakketje zie ik ook wel zitten... superleuk schriftje voor de "Brieven aan mijn zoon" van mijn jongste. Aangezien hij al 16 maanden is, is het hoogtijd om hiermee te starten en ik vond nooit het perfecte schriftje... Tot nu dus! 😀
Leuke blog om te volgen!
Dietemiet zei…
Weer leuke kleertjes, zoals gewoonlijk! Ik doe graag mee aan de give-away. Enige probleem is wel dat ik je al volg op alle mogelijke manieren (zonder echter te stalken) :-)
Unknown zei…
Mooi! en wat een leuk pakketje, ik ben fan!

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes