De vintage-rok

Vorige zomer (die van 2012) kocht ik eens een metertje "vintagestof". Zo noemen ze dat, he, om er dan 20 euro/meter voor te kunnen vragen. Ik heb in die winkel rondgetoerd en rondgetoerd, maar het baatte niet: ik moest en zou een rok uit déze stof maken. Dus kocht ik een gierig metertje en ging aan de slag.

Helaas bleef dat projectje onafgewerkt liggen omdat ik zwanger werd en tja, dan ga je geen taille meer afwerken van een rok, he. Ik bleef dat stofje en die half afgewerkte rok maar tegenkomen in mijn kast en gisteren dacht ik: "Nu is het genoeg geweest!".

En zo raakte de rok na meer dan een jaar toch nog af. Ik ben nog steeds verliefd op het stofje, maar helaas blijkt het nogal stijf te staan. Het is precies een lampenkap als ik 'm aan heb!

Wat 'n ontgoocheling... De enige hoop op redding is het rokje een paar keer te wassen, misschien voorzichtig toch ook eens met wasverzachter.
Het zou zo jammer zijn dat ik er nu niet durf mee buiten te komen, nietwaar???

A-lijn Mme ZsaZsa
Stof: Max Bloch


Misschien niet zo duidelijk, maar de stof is heel mooi "gewafeld".
Dat maakte ze ook zo delicaat om te stikken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes