Bloemetjes voor mezelf


Het zijn nu echt de laatste rustige dagen hier in huis. Volgende week is het kerstvakantie en de kribbe sluit tot en met Nieuwjaar. De kinderen zijn dus allebei thuis, en mama zal wel weten wat doen. (Allesbehalve naaien, wellicht...)

Onlangs kocht ik dure Lillestof (die ik al maanden op het oog had) voor een longsleeve voor mezelf. Een model dat uiteraard eerder werd getest en goed bevonden. Deze stof mocht zeker niet blijven liggen, dus ging ik er vandaag mee aan de slag. Een dergelijk projectje werk ik meestal af in een uur of 3. 

Het begon al met lichte paniek toen ik de stof namat: slechts 128 cm ipv de gevraagde 130; en dat was al erg zuinig gerekend (ahja dure stof, he). Na een stoomstrijkbeurt kwam ik zelfs maar aan 126 cm meer! 
Ik heb dus serieus moeten passen en meten om alle patroondelen uit de stof te krijgen.

Maar goed, het is me gelukt en hier is het resultaat:

Reacties

siHgi zei…
Zalig mooi stofje!!

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes