Nog confituur!

Gisteren scoorde ik een "kas" (Belgische!) aardbeien (8 bakjes = 4 kg) in een supermarktje vlak bij mijn werk voor de schamele prijs van 5 euro!

Eigenlijk vroegen ze iets meer, maar ik trok mijn afding-schoenen aan en voilà! De dees blij naar huis met lekker fruit voor de confituur dat wel zéér dringend verwerkt moest worden. (Het was niet voor niks dat ze maar 0,75 euro voor een bakje vroegen, he.)

Gelukkig was ik vorige keer dat ik naar de supermarkt ging nogal voorzienig geweest en had ik alvast 3 citroenen gekocht "voor als ik ergens goedkope aardbeien vond". Dat moment was gisteren dus aangebroken.

Ijverig kuiste, versneed en woog ik mijn fruit, haalde ik mijn lege bokalen uit de kast en zo toverde ik iets later maar liefst 15 potten confituur op tafel!
Ik maakte enkele potten met 2 speciale ingrediënten die ik vorig jaar ook al uittestte: zwarte peper en balsamicoazijn. Zie Madam Confituur voor het recept.
Met het laatste bakje maakte ik coulis, die ik met wat suikerwater mengde om waterijsjes van te maken (kent u die Tupperware-ijsvormpjes? Nee? Goei gerief!)

Mijn zomer kan niet meer stuk nu, want aardbeienconfituur vinden wij hier thuis allemaal van 't lekkerste dat er is!

Reacties

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes