SOS pyjama!

Met de komst van het warmere weer kwam ik tot de vaststelling dat ik voor Pepijn geen enkele zomerpyjama had. Nochtans heeft hij een grote broer die 2 jaar geleden bijna even oud was.

Herhaaldelijk onderzoek van de kleerkast en opbergboxen toonde aan dat ik onze oudste wellicht tijdens de zomer waarin hij 1 jaar werd, steeds in body liet slapen...

Het is echter leuk om, als je ergens heen gaat met de kindjes, hen 's avonds in pyjama te hullen alvorens hen in de auto te steken voor de terugreis. Kwestie van thuis niet meer te veel te moeten doen!

In Aachen (alweer!) vond ik een couponnetje van 60x180 cm aan 4 €. Ideaal om een zomerpj uit te maken. Ik vond een gratis patroontje van een shortje online bij Oliver+S  en in 1 van mijn vele Ottobre's vond ik een patroon van een T-shirt in maatje 86. De short maakte ik in 18-24 maanden, om de simpele reden dat een inch geen hele inch was in het testvakje. Nochtans was er niks mis met mijn printinstellingen. Soit. Ik vond nog een rest van een coupon waar ik enkel nog een kleine short uit kon krijgen, die qua kleur leuk paste. Daarmee werd dat lapje ook opgewerkt! Ideaal!

Het shortje was ik een wip klaar! Heerlijk om te maken als je de trotse bezitter van een overlock bent. De elastiek werd vastgelockt aan de aangeknipte tailleband (in het patroon is die apart, maar het is dan ook een patroon bedoeld om in katoen te maken en ik deed het in tricot), naar binnen geplooid en met de tweelingnaald vastgezet.

Ik ben vooral blij dat deze "slappe" tricot eindelijk uit mijn kast is! Ik werk dus helemaal niet graag met die tricot die zo "doorvalt" (zit ietsje elasthane in ofzo).

Het shirtje was weerom een plezier om te naaien, goede stofkwaliteit en alweer een stoere print!

En ons lieverdje glunderde van plezier toen hij zijn nieuwe pyjama aan mocht!

Zoals u ziet is hij met zijn bijna 14 maanden volop aan het rechtkrabbelen en is hij - zoals het een echte man betaamt - reeds gefixeerd op het "kaske" van de tv!
Gele tricot: Coupon bij Max Bloch (St-Pieters-Leeuw)
Rakettentricot: Coupon bij Stoffe-Tetik (Aachen)
Patroon short: Sunny Day Shorts (Oliver + S)
Patroon t-shirt: Ottobre 3/2014 model 3 "Spot fish"



                       















Reacties

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes