Leve moeder!

Afgelopen zondag was het moederdag.
Ook mijn kinderen hadden een schattig zelfgemaakt cadaeautje klaar.

Eerst was daar Pepijn met zijn koffiekop die hij eigenhandig volkribbelde met porseleinstiften. Een waar kunstwerk waar ik met plezier uit zal drinken!

Dan kwam Florian eraan met zijn pakje dat hij, met papa's hulp, professioneel verstopt had . Uiteraard had hij - zoals het een eerste-kleuterklasser betaamt - al meerdere keren verteld wat erin zat. Zondag vroeg ik nog een keer benieuwd: "Wow, zo'n mooi pakje, wat zou daar inzitten?", waarop zijn antwoord vastberaden luidde: "Misschien een spiegel?" :o))

Het begeleidende versje maakte het allemaal nog mooier, want dat had hij nog niet op voorhand verraden!

Maar hé, mijn eigen moedertje kreeg ook een zelfgemaakt cadeautje van mij! (Wel een paar dagen te laat, maar daar geef ik de schuld aan de afstand!) Ik maakte haar een natuurlijke bodyscrub.

En weet je wat? Dat is supermakkie om te maken en heel leuk om te geven!


Ik las eerst verschillende tuto's op het internet en zette die dan wat naar mijn eigen hand.
Hier gaan we:
  • 1 kopje suiker
  • 1/2 kopje olie (ik gebruikte olijfolie, maar neem gerust druivenpit-, kokos- of nog een andere olie)
  • 10 druppels lavendelessence (te koop in de biozaak of herborist)
  • wat gedroogde lavendel (kan je ook weglaten natuurlijk, maar ik had er nog van onze vakantie in Frankrijk)
Meng alle ingrediënten en doe de scrub in een leuk potje. Lintje errond, labeltje eraan en klaar!

Reacties

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes