Lovely Lora

Aanvankelijk was ik niet bijster onder de indruk van het kleedje genaamd "Lora" uit La Maison Victor. Een vrij onduidelijke foto en de zwarte stof maakten dat ik er eigenlijk nauwelijks acht op sloeg.

Tot ik er op het internet én in het echt dames in zag rondlopen. Lora is supermooi in haar eenvoud!

Wat kwam het weer handig uit dat ik nog anderhalve meter punta di roma in mijn kast liggen had.

Het kleedje was niet moeilijk om te maken, enkel spijtig dat de mouwkoppen wat trekken. Dit is blijkbaar een imperfectie aan het patroontje, want ik ben niet de enige die hier last van heeft.
Voorts verstevigde ik het halsbeleg (dit stond niet in de uitleg - voor zover ik die aandachtig las, natuurlijk) en liet ik de rits weg. Punta di roma is immers een dikkere soort tricot en rekt lekker mee.
De rok versmalde ik lichtjes aan de heupen, want daar volgde hij niet mooi mijn vrouwelijke vormen.

Ik ben er wreed content mee, met die Lora!

Stof: punta di roma (Stoffenspektakel)
Patroon: Lora, LMV sep-okt 2015

Reacties

Hoe meer ik deze jurken zie, hoe liever ik die ook wil naaien.... Kei schoon!
JoChapeau zei…
Ooooo ! Schoon ! (merci ook voor de schoudertip, garanti dat dat mij ook een probleem zou vormen !)
Ja, ik ga kijken of ik er een andere mouw aan kan zetten als ik het kleedje nog eens maak. Ik vermoedde het al toen ik het patroondeel zag.
Echt he, doen! Het is een heerlijk zittend ding :o)
So Popo Sew zei…
Yep, ik kan alleen maar beamen hoe comfy deze is. En het lijkt iedereen wel te staan. Ook een hele leuke versie van jou!
Dietemiet zei…
Schoontje, Bie!
CreativEls zei…
Heel mooi ! Ik ga mij er toch ook aan wagen aan de Lora. Hoewel ik nogal rond ben op de heupen deed mij twijfelen maar ik zag al een gelijkaardig model en dat viel goed mee. Wie niet waagt niet wint. Als het toch tegenvalt dan is dat maar zo. Jouwe is in ieder geval geslaagd !
Lieve groetjes,
CreativEls
www.koekjehaakjemaakje.com
yarie zei…
Heel leuk!
MaZella zei…
Prachtig! Op en top vrouwelijk.
Idd, de schouders zijn nogal smallekes mr dat valt niet op als je het niet weet!
Lunatiek zei…
Mooi!! De kleur staat je ook heel erg goed! Ik had hetzelfde idee toen ik de LMV doorbladerde... die Lora deed me weinig.. tot ik ineens zag wat de mogelijkheden waren :)
Pippelien zei…
Ik vond hem ook niet geweldig in het boekje maar als ik jouw versie zie! Waow, die ga ik zeker ook eens maken. Je staat er prachtig mee!
Unknown zei…
Heel mooi kleedje!
Woohoo zei…
Ik geraak ook meer en meer overtuigd, maar zag in LMV iets dat het vooral voor rechte figuren een goed plan zou zijn? Daarmee ook nog twijfel, maar dat is precies niet nodig :)
Inge zei…
Wat een mooi kleedje en het staat jou ook super!
Unknown zei…
Die Lora "biezonder" goed.

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes