Verjaardagscadeautjes: glitters & meisjesgerief

Ik ben een zonenmoeder. Naaien voor zonen is top, maar de laatste tijd heb ik soms jeukende handen om toch eens iets voor een meisje te kunnen naaien. Gelukkig heb ik nog 2 schattige nichtjes!



Eerder deze week kreeg ik een supermooi restje tricot van vriendin E. Voor meisjes, met bambi's enzo. De Gloriatop van Emma & Mona leek me een leuk projectje voor de hete zomerdagen van de afgelopen week. Ik maakte het in de maat van het oudste nichtje Flore. Dan kan ze het nog doorgeven aan haar zus. Meant to be, want ik had nét genoeg stof. Zalig!

Stof: gekregen
Patroon: Gloriatop Emma & Mona mt 122-128

Ook naaide ik (in juli al) uit wat tricotrestjes 2 slipjes voor mijn metekind Marie. Ik heb zelfs enkel van het eerste een foto, zo snel gingen ze naar de bestemmeling. Mijn schoonzus vond dat ze als geroepen kwamen, want ze vertrokken daarna op reis en wat extra slipjes kwamen nog goed van pas! Het gaat hier uiteraard om de rechtse slip. De linkse is een boxershortje voor mijn eigen gebroed (naar het patroon van Van Katoen).

Links: boxershort Van Katoen
Rechts: Meisjesslip uit Ottobre
De 2 nichtjes verjaren allebei in het najaar. Dit voorjaar kocht ik al enkele sweaters die ik wilde opleuken als cadeautje. Toen Feeërieke kandidaten zocht om glitterflex te testen, slaakte ik een gilletje en bestelde bijpassende kleurtjes.

Marie gaat voortaan "fabulous" door het leven in haar echte meisjestrui. Roze glitters, need I say more?

Sweater: Hema
Flexfolie: roze glitterflex bij Feeërieke
Flore krijgt een stoere opdruk van haar lievelingsdier het stokstaartje in zilveren glitterflex.

Sweater: Hema
Flexfolie: roze glitterflex bij Feeërieke

Reacties

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes