Patroon getest: Ethan bag

Sabrina van De Stoffengalerij bracht haar eerste patroontje uit en ik mocht het testen!

Geen kledingstuk deze keer, maar wel een sporttas. Een "barrel bag", je weet wel, zo'n gezellige tas die je makkelijk in de auto kan smijten als je een nachtje elders gaat slapen.

Ik maakte een exemplaar voor de kinderen met een leuk restje canvas van de sprookjesboom uit de Efteling. Ideaal voor het volgende logeerpartijtje bij oma en opa!

Omdat ik al vaker tassen naaide, wist ik ongeveer waaraan ik me kon verwachten.
Ik gebruikte Vlieseline H640 om wat volume te creëren en voerde binnenin met een gewoon katoentje.
De lange bloktandrits was een gerecupereerde rits die in mijn voorraad lag. Niet zo handig om de ritsflapjes aan te bevestigen, omdat de naald door de logheid van de rits niet wist waar ze moest insteken, maar gelukkig lukte het toch.
Voor het kleine ritsvakje gebruikte ik een nieuwe rits in een gelijkaardige kleur.

Dit projectje kan je makkelijk in 1 dag kan afwerken. (Als je tenminste, zoals ik, een vriendin hebt die met de gepaste kleur tassenband "to the rescue" snelt! Merci E.!)

Sabrina voorzag het patroon van een duidelijke uitleg met foto's. Als je dus nog niet zo lang naait, kan je je hier perfect mee redden.
En weet je wat? Het patroon dat je hier kan verkrijgen, ontvang je momenteel gratis als je voor 75 euro koopt bij De Stoffengalerij.

Ga jij deze tas ook maken? Gebruik de hashtag #destoffengalerij zodat Sabrina jouw tas kan spotten op fb of IG!

Ethan Bag - De Stoffengalerij




Dank je dat ik mee mocht werken aan je project, Sabrina, en veel succes ermee!

Kijk ook even mee naar de realisaties van de collega-testers:

Molemieke's Naaiblog - HutsePruts - MamaSaSewing

De komende dagen mag je nog blogjes verwachten van deze dames:

Naadjes en Draadjes - Flaflinko - Stokstaartje doet het zo

Reacties

SewLisi zei…
Geweldig stofje!!!
Hutsepruts zei…
Heel mooie tas!
molemieke zei…
Mooie tas voor sprookjesachtige logeerpartijtjes 😉.

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes